Bioenergisfären/ Fakta/ Order/ ArkivBioenergi Internet - Öppet dygnet runt och världen överBioenergi Internet är nu under färdigställande. Med avstamp i tidskriften Bioenergi länkas nu ring efter ring med bioenergiverksamhet och information. Tidskriften Bioenergi kommer att publicera sammanfattningar av artiklar på svenska och engelska samt även arkivera kompletta äldre nummer. Tidskriften kommer att administrera konferenser på nätet.Bioenergis annonsörer erbjuds nu möjligheten att synas på nätet med direktlänk från tidskriften Bioenergi Vår redaktionella sida med innehållsförteckning över texter och annonsörer blir nämligen klickbar. Genom att klicka på annonsörens namn så kommer man blixtsnabbt till dennes hemsida som kan administreras och lagras hos oss eller på annat ställe efter eget behag. Där kan läsaren få information om företaget och dess produkter, personal eller annat av intresse till exempel årsredovisningar, broschyrer. Användaren på nätet kan även lämna in intresseanmälningar etc. Vi kommer också ha plats med några få, för närvarande högst 6 stycken klickbara företagslogotyper på första sidan. Vill Du vara med redan från början så kontakta oss på redaktionen så hjälper vi till med upplägget. Vår internetspecialist heter Torbjörn Sassersson. På vår internetstation finns också annat än Bioenergi. Miljöavsnittet förväntas som exempel bli av stort intresse. Grunden för den informationen blir den löpande informationen i nyhetsbrevet Miljö & Resurs.
Internet för vem?
Informationsföretaget Kairos Futures AB håller nu på att avsluta sin Internet undersökning. I mars 1995 letade sig omkring 90 000 svenskar ut på nätet, i september var det hela 250 000. 1,7 miljoner svenskar säger sig nu veta vad Internet är eller vad det står för. Andelen välutbildade är betydligt högre än lågutbildade och män är vanligare än kvinnor, men skillnaderna minskar i takt med att användningen blir bredare. Sanningen får väl uppenbara sig när tiden är inne, men man kan kallt konstatera att utvecklingen är mycket snabb och den som väljer att använda Internet i sitt informationsarbete och sin marknadsföring har en uppenbar fördel. Man har fått en tidlös och platsmässig universell kommunikkationsskanal.
Hur få besökare? Text: Lennart Ljubgblom
|